Terug naar overzicht
Langere wachttijden
Ook de huisartsenzorg staat momenteel onder grote druk als gevolg van het hoge aantal Corona-besmettingen.
Naast de verhoogde werkdruk eisen de besmettingscijfers helaas ook hun tol bij ons personeel, waarvan een gedeelte helaas niet altijd meer inzetbaar is. Hierdoor is het voor de doktersassistenten en artsen steeds moeilijker om het grote aantal vragen binnen korte tijd te beantwoorden.
Het is met de huidige werkdruk niet altijd mogelijk om op dezelfde wijze te blijven werken en soms moeten er dus keuzes gemaakt worden over welke (zorg-)vraag prioriteit heeft. Vanzelfsprekend staat het gevaar op eventuele ernstige gezondheidsschade bij die keuze voorop. Dit betekent dat patiënten met gezondheidsvragen die niet direct ernstig of levensbedreigend zijn, soms wat langer zullen moeten wachten. Wij begrijpen dat dit aanleiding kan geven tot langer ongemak en klachten maar hopen op uw vertrouwen en begrip dat wij deze afwegingen zo zorgvuldig mogelijk maken.
Wij herkennen dat de verminderde bereikbaarheid van de huisartsenpraktijk soms aanleiding kan geven tot ergernis en onbegrip. Wij willen u hierbij om uw begrip en respect voor onze doktersassistenten aan de telefoon vragen: Zij doen elke dag, soms onder zeer moeilijke omstandigheden, hun uiterste best om u zo goed mogelijk te helpen met uw gezondheidsvragen en doen dat met veel passie en uit volle overtuiging en met uw gezondheid voorop gesteld.
Om de drukte aan de telefoon te helpen verminderen en onnodige wachttijd voor uzelf te voorkomen kunt u, voordat u contact met de huisartsenpraktijk op probeert te nemen, ook kijken op
www.thuisarts.nl of
www.moetiknaardedokter.nl. Mogelijk vindt u hier al een antwoord op uw vraag.
Voor vragen over de coronavaccinatie en de booster prik verwijzen wij u door naar de GGD en de landelijke bekende informatiekanalen.
Publicatiedatum: 29-11-2021