Herhaalrecepten
Indien u medicatie gebruikt, heeft u een (herhaal-)recept nodig om uw medicatie bij uw apotheek op te kunnen halen. Zolang u voor de aandoening waarvoor u de medicatie gebruikt onder controle bent van de medisch specialist in het ziekenhuis, moet u uw (herhaal)recepten aan uw specialist vragen.
De herhaalrecepten van medicatie, waarvoor u gecontroleerd wordt door uw huisarts, kunt u op de volgende manieren herhalen:
- Via uw patiëntenportaal. U dient hiervoor eenmalig een inlog aan te maken. U kunt 24 uur per dag inloggen in uw patiëntenportaal en dus uw medicatie bestellen wanneer het u uitkomt. Uw medicatie ligt dan 3 werkdagen later voor u klaar.
- Via de automatische herhaalreceptenservice van uw apotheek. Indien u gedurende lange tijd dezelfde medicatie gebruikt, kunt u de apotheek vragen uw herhaalreceptuur te verzorgen. Zij houden voor u bij wanneer uw medicatie bijna op is en u krijgt automatisch bericht van de apotheek als uw medicatie weer klaar ligt. De apotheek regelt uw herhaalrecept via uw huisarts, zonder uw tussenkomst. Informeer naar deze mogelijkheid bij uw eigen apotheek.
- Via de herhaalreceptenlijn. Neem telefonisch contact op met de praktijk en kies in het keuzemenu voor optie 2. U kunt dan de herhaalreceptenlijn inspreken. Uw medicatie ligt dan 3 werkdagen later voor u klaar.
- Telefonisch via de assistente. Gezien de drukte aan de telefoon verzoeken wij u om zoveel mogelijk gebruik te maken van de opties 1, 2 en 3.